Kliq linkbuilding

De kracht van conversie optimalisatie

Een website beheren kost veel tijd en geld en is vaak geen makkelijke taak. Het doel van een website is klanten trekken en daarmee kun je meer inkomsten genereren. Uiteindelijk wil je meer bezoekers want dat betekent meer opbrengsten toch? Conversie optimalisatie gaat juist in op de efficiëntie van een website. Het is niet nodig om meer bezoekers te genereren maar het is nodig om meer producten of diensten te verkopen en zo meer inkomsten te genereren. Het werven van nieuwe bezoekers kost veel tijd en moeite en is daarom een stuk complexer dan het efficiënt maken van jouw website.

De eerste indruk online is essentieel

Tegenwoordig wordt er veel gebruik gemaakt van het internet en daarom is het aanwezig zijn op internet erg belangrijk. Maar vervolgens wil je graag dat mensen een goede indruk krijgen van jouw bedrijf online. Een goede eerste indruk online is essentieel. Veel mensen beslissen in enkele seconde of ze een website fijn vinden of niet. Als de website niet als fijn wordt ervaren, klikt een potentiële klant jouw website weg. Het is belangrijk dat dit niet gebeurt, een goede eerste indruk is dus essentieel. Je kunt dit verwezenlijken door een mooi overzichtelijk design en een heldere boodschap. Wat is de dienst of het product dat jij aanbiedt? Zorg dat dit prominent aanwezig is.

Zorg voor een duidelijke navigatie

Nadat een potentiële klant een goede eerste indruk heeft gekregen, wil je dat deze persoon alles kan vinden wat hij wilt. Een goede duidelijke navigatie op de website is daarom belangrijk. Bij een webshop wil je meteen kunnen zien waar: jassen, tassen, schoenen of sieraden te vinden zijn. Op die manier kan iemand direct zien of het gewenste product aanwezig is. Voor websites is het belangrijk dat je duidelijk onderscheidt maakt tussen hoofd- en bijzaken. Een te groot navigatiemenu is ook geen prettige ervaring voor een websitebezoeker.

Kies voor een design dat aansluit bij jouw doelgroep

Bij een website is een eerste indruk belangrijk. Veel mensen bepalen binnen 10 seconden of ze een website verder gaan gebruiken of niet. Het is belangrijk dat je deze mensen weet te boeien en op jouw website houdt. En natuurlijk dat ze uiteindelijk ervoor kiezen om een dienst of product af te nemen. Een professioneel en mooi design zorgt ervoor dat bezoekers langer op jouw website blijven. Daarnaast is het belangrijk dat de hele website afgestemd is op jouw doelgroep. Wanneer je sieraden verkoopt is de doelgroep voornamelijk vrouwen en kan een roze design daar goed bij passen. Een bedrijf dat banden voor auto’s verkoopt wordt niet serieus genomen met een compleet roze website.

Een aantal tips voor conversie optimalisatie

Zorg voor korte duidelijke teksten die aantrekkelijk zijn voor de lezer. Een hele lap tekst is voor niemand interessant en er zal vervolgens snel weg geklikt worden. Maak duidelijk wat je aanbiedt, voor webshops is dat een stuk makkelijker dan voor websites die diensten aanbieden. Een duidelijke header met de diensten die je aanbiedt zorgt ervoor dat een potentiële klant in één oogopslag direct weet wat hij aan jou heeft.